Bendiro på fortsatt kundjakt i Finland.

För Bendiro Profile Tech är mässan Alihankinta ett självklart val i en offensiv satsning på den finska marknaden.

 Jonas Lundén, säljare Bendiro.”Vi har i fyra år medvetet satsat på den Finska marknaden och det har gett goda resultat. Alihankinta är likt Elmia en underleverantörs mässa och ett utmärkt tillfälle att träffa både nuvarande och framtida kunder. Jag skulle vilja påstå att mässan är en av de största händelserna i den Finska industriverksamheten. I år kom det hela 16,955 besökare på tre dagar.”

Al

Temat på årets mässa var hur man ska kunna säkerhetsställa konkurrenskraften hos finsk industri i dagens ständigt föränderliga och globaliserad marknad.

 

 Innovation och kunskap är inte ett bekymmer då Finland är ett mycket välutbildat land fullt av högt kvalificerade ingenjörer. Utmaningen är istället att den inhemska industrin behöver bli bättre på att sälja och marknadsföra sina produkter och innovationer. Närvaron av utländska företag på Alihankinta är viktig, då det öppnar många dörrar för långtgående möten och givande diskussioner. Dessutom ger det möjlighet till att skapa internationella nätverk och samarbetspartners. 

 Hans Gustafson, Marknadschef Bendiro ”Vi vet att Finland har en stor potential för oss och vi är här för att stanna. Målet med vårt deltagande på mässan är att utöka vår kundbas med nya innovativa företag."

Anna-Brita Andrews, innesäljare Bendiro. ”Det är ett stort intresse för innovation, teknik och kostnadseffektiva lösningar i Finland och det är det som gör oss till en intressant sammarbetspartner. På Bendiro finns kunnandet när det gäller idé, produktionsdiskussioner och produktutveckling. Många av våra besökare på mässan vet nu vilka vi är och vi har fått med oss en hel del prospekt, allt från enkla handritade idéer till färdigutvecklade koncept.” 

Timo Rask, VD på Normet Oy öppnade mässan med ett tal där han tryckte på vikten att förnya och söka tillväxt genom att hitta nya sätt att arbeta.


2015-10-23